Wednesday, August 14, 2013

RAYA DAH HABIS LA WEH II



ok2 sambung sini pulak. ceritanya... selama beberapa hari aku tido rumah atok aku ni aka kat kampung ler, entah macam mana ada infiniti salah parking agaknya. aku bangun tidur, aku dah rasa pedih2, lagi rasa bertambah pedih, macam rasa pijar tu, selepas aku bedandan - dah pakai cream siang bubuh bedak, dah lawa2...

besoknya terus nampak dah. sebelah muka aku dah macam nak kata kene asid macam over pulak. senang cerita macam melecur lah. dari tepi mata meleret sampai ke bawah dagu belah kanan. area mulut pun kena. aduii. kite tak comey dahhhh. erkk

tak tau lah pasai pa. kata atuk aku, kena kencing lipas. hang duk tidur terbalik sana terbalik sini, time tu dia dok lalu, hang pi himpit dia, memang terkencinglah dia. pulak dah atok aku punya cerita. tak lama pastuh, pipi aku ni dah macam jadi sarang bertelur dia pulak. dah mula menggelebung kecik2, macam bernanah pun ada jugak. 

sekolah tak lama lagi! cam na aku nak pi sekolah ni. sebelum ni budak dok cium2 pipi aku, habis lah dah takde peminat kecik nak peluk cium dah. hukhuk. muka kot- aset tuuu. lainlah muka aku ni memang natural beuty. tak payah nak cuci muka letak cream bagai dah memang nampak beuty. tapi ni kalau tak cuci muka je pun dah kalah muka hantu minyak tu. 

nak tak nak, nak jaga muka punya pasai, kenalah cuci muka jugak. sebelah pun sebelah je laa, asalkan terjaga... start kena kencing dek lipas tu, memang raya aku dah over. the end. memang tak keluar rumah. bertambah the end raya aku bila mengenangkan banyak kerja yang tertangguh. kalau balik ipoh hari ahad memang bertampah parah lah muka aku - sebab bertambah stress.

aku ni nak balik ipoh, kalau boleh tak nak nyusahkan orang. kalau boleh nak je naik bus. tapi kang naik bus, sama jugak kena nyusahkan orang ambik aku. ni kes nak jimat semuanya. nak naik ngan sorang ni, dia balik sabtu. waima balik sabtu pun, tu dah kira burn lah tu, nak ngemas2 lagi, memang tak terbuat kerja.

nak balik dengan sorang ni, nyusahkan dia jugak. kena amik aku kat ktm. kalau nak mudahkan dia kena naik bus, tapi memang aku cuak lagi kalau naik bus nak ke rumah dia sebab tak biasa lagi sorang2 naik bus. plus aku konpius mana nak berhentinya. hurmmm...

tangan aku ni pulak pehal... dah macam tangan budak kecik yang kalau diorang suka main tanah main entah apa2 pastuh malas nak basuh tangan, pastuh kenalah yang gatal2 tu. tapi aku tak de pulak main benda2 kotor ni. aduiii. masaelah dapat kulit sensitif ni.

ok laa uolls. doakan aku mduah menjalani kehiduan seharian.

atok aku pulak pernah berkata 'atok tak mintak duit, atok mintak doakan atok supaya bersabar lagi...' hehe. bersabar melayan kerenah menantu yang pelbagai. sian atok aku.

korang pun berdoalah aku bersabar menjalani kehidupan seharian aku, erk.

byebye

No comments: