Wednesday, July 17, 2013

SOALAN LAGI: BILA RASA RINDU, KENA BUAT APA?

 
 
hari ni pertama kali mengajar. macam biasa mesti ada terlebih masa punya. nak2 masa BM di hujung2 orang nak balik rumah nak tidur. sharp on time, siap budak2 ni ingatkan lagi, 'cikgu, masa dah habis'. ceh. tak sempat nak buat nyanyi2.
 
aku rasa ada perbezaannya dulu dan sekarang. kalau dulu walaupun exhausted, tapi aku enjoy dengan kenakalan budak2nya. sekarang, budak kurang nakal, pastuh perangai lebih kurang je, so bila dah semuanya lebih kurang je, tak ada yang menonjol perangai apa2, aku jadi tak dapat nak ingat dan kenal dengan lebih dekat lagi budak2 ni.
 
kalau dulu, masing2 ada perangai yang menonjol, yang membuatkan aku ingat nama mereka, aku ingat nama satu kelas tu, aku kenal mereka, perangai mereka, mood mereka blablabla.... rindu lah plak kat depa. yang sekarang sebab dapat budak kelas first kan, budak pandai nakalnya bab2 akademik la.
 
banyak tanya, excited nak belajar, excited buat kerja. huuuu. walau nampak macam its good for my sake, tapi tak berapa nak... camne nak cakap erh? hahaha. papepun aku bersyukur je. bukan nak merungut. its just refleksi dan perbandingan je. thats all!
 
but meby ini mula2 kot. kalau aku nak rasa enjoy, makanya akulah yang kena buat class tu enjoy dulu kan. huhu. ok lah. nak buat rph.
 
*psssst. aku dapat lecturer jenis tak kan bagitau kalau nak datang. *pengsan. *tambahnya- kalau dekat, kalau boleh hari2 nak datang. *pengsan laju2.
 
bye 

No comments: