Wednesday, November 7, 2012

HATI-HATI MERISIK


tak perlulah dijelaskan lagi mengenai cinta. sana sini manusia memikirkannya, mendifinisikannya, menghujahkannya, menafikannya?, merasainya, menghayatinya dan sebagainya. tapi cinta apa itu? berlandaskan apa? nafsu? takwa? lillahitaala? suka? harta? cuba-cuba?? dan ???

cinta kepada siapa? Allah? Nabi? Ibu? Ayah? Keluarga? Sahabat? Jiran? Pengkid? Maknyah? Dunia? Glamour? Dia? ??? ah. cukuplah mengarut. nah. buat anda saudara saya. biarlah semuanya terkawal dan dikawal antara kita. suka dia? jangan terburu-buru. agama ajar 'merisik'. nanti dulu! biar kita tahu dulu maksud merisik yang sebenar. merisik yang bagaimana?

nah! untuk anda. tak rugi tambah ilmu. :) klik sini. pasti ada jawapannya. ahha!!! saya rasa nak bagi lagi tips. kalau membaca, bukan sekadar sampai di bawah ya. scroll down dan scroll down untuk membaca komen-komen pembaca lain dan apa kata uztazah Fatimah Syarha. semakin bertambah ilmu, insyaAllah.

kalau baca isinya yang ringkas, mungkin anda seperti saya? tidak faham keseluruhannya. sudah pasti pula pelbagai soalan yang melingkari minda. bab-bab seperti ini sememangnya memerlukan perbincangan. jadi, tunggu apa lagi? klik cepat! dan baca :) semoga bermanfaat buat saya dan anda juga.

No comments: