Tuesday, June 18, 2013

DUA DUNIA YANG BERBEZA

 
 
Sekarang aku sedang rasa down down down gila!
Sebab sekarang aku sedang berjinak-jinak dengan dua dunia yang  berbeza.

Dunia perniagaan jualan langsung dan dunia penulisan.

Dunia perniagaan yang memerlukan aku berjumpa dan berconect dengan orang sekeliling dan orang ramai.

Dunia penulisan yang memerlukan masa untuk diri aku sendiri, memerlukan aku menyepi sementara untuk menghasilkan sebuah ‘tulisan’.

Tapi…
Dalam dunia yang berbeza ini dapat aku rasakan aura aku sendiri yang berbeza.
Aku rasa aura untuk aku tarik perhatian orang adalah kurang, berbanding aura aku semasa bersendirian dan bermain dengan bayang2 serta kata-kata.

Kedua-duanya punya kepentingan yang tersendiri.
Dan aku rasa down dan stress sebab kenapa aku tak rasa begini sangat dalam dunia penulisan tu?

Dalam bisnes ni, aku rasa seperti semput2, rasa macam tercabar bila tengok2 member2 lain sikit2 mula mengorak langkah, tapi aku masih enjoy dengan learning and no action.
Dalam dunia penulisan pula, aku pun tak tahu kenapa aku tak rasa macam tu?

Dan sekarang bila rasa nak give up bisnes, aku rasa nak mula menaip sebuah cerita tetapi disebabkan aku tengah stress, aku tak dapat nak taip apa2 melainkan aku taip apa yang aku rasa sekarang.

Tapi bisnes bukan ajar untuk jadi seorang yang putus asa. Bisnes ajar untuk jadi seorang yang lekas bangkit. And im trying but I need time.

Bila pikir balik, tinggal lagi setahun setengah nak habis belajar, so aku rasa nak enjoy puas2 belajar dululah. Yang dua dunia ni pulak, aku akan sentiasa follow up but after that barulah aku akan pecut!!!! insyaAllah