Monday, August 13, 2012

PBS - HARI PERTAMA



Tiada apa yang menarik sementara menanti hari-hari bakal melangkah ke sekolah. lokasi terakhir PBS untuk sekian kalinya ialah di rumah sahabat-Klang-lokasi pertama PBS.

menarik kali ini, tempoh di sekolah hanya 3 hari-tak pasti sebab ada juga cikgu yang tak nak ambil cuti hari khamis- Guru Besar yang tak nak, huhu. menarik lagi, tugasan khas sudah dapat diselesaikan dalam masa satu hari, Alhamdulillah. terima kasih encik kerana sudi memahami bahawasanya saya sedang dalam mood nak raya dan belambak tugasan lain lagi yang ada markah- PBS ni tak de markah pun, tapi wajib buat (~,^)v

pengajaran: berdasarkan peristiwa nak undur kereta masa nak balik dari sekolah- janganlah takut untuk melakukan kesalahan atau rasa seribu perasaan yang tidak enak bila melakukan kesalahan-walaupun itu fitrah, tetapi cuba kita ambil yang positif. jika kita selalu berada dalam zon selesa, bagaimana kita nak tahu tahap kemampuan kita. bila sudah merasanya, baru kita tahu. dan ucapkan rasa syukur bila sudah dapat melepasinya. 

saya boleh kata begini sebab itu bukan saya? TAPI saya akan melaluinya juga satu hari nanti, cuma masa dan ketikanya itu tidaklah ketahui lagi. dan tidak ketahui lagi bagaimana pula keadaan saya mengharungi.

maaf atas segalanya. saya yakin dengan awak. tapi awak membuatkan diri awak tak yakin pada diri sendiri. maaf sekali lagi.



No comments: