Monday, August 13, 2012

NAK TINGGI DENGAN PENUH BERGAYA TANPA RASA SAKIT?


bukan tak bersyukur dengan apa yang ada, heh! cuma biasa la, manusia ni memang suka melebih-lebih. muqaddimah-cukup.

terbaca post seorang senior mengenai kasut. hehe. saja nak cerita saya rasa macam saya dah jumpa kasut tinggi tapi mungkin tidak membuatkan kaki rasa sakit. sebab tak perlu terjengket-jengket. saya pun tak suka.


setelah menunggu lebih kurang seminggu, akhirnya reti pun dia cari jalan rumah. cantik? tak cantik? tak kisah la, dah ini je yang ada saiz, ambil saja. nak merasa kali pertama. cari di kedai-kedai tak jumpa.

kenapa suka kasut ni? kasut ni tinggi. jadi, menampakkan saya tinggi sedikit. tapi kasut ni flat. tak de platform- kaki tak perlu jengket yang akan membuatkan kaki sakit. istilah platform tu betul ke? senang cerita kasut tinggi la @ heels. istilah untuk kasut ni? saya tak tahu. yang pasti tinggi tapi flat, ha ha ha.

rasa tak sabar nak pakai pergi ke sekolah besok. sebab kaki saya dah sakit pekena heels. 

jalan-jalan di Times Square hari sabtu lepas, ternampak pattern kasut ini, macam-macam design ada. rasa nak melompat kegirangan, terjojol biji mata melihat. masuk kedai, pekena setiap satu kasut tersebut. memang sedap. harga pun sedap. letak balik, cepat keluar dari kedai!

kesimpulannya, jika rasa nak cuba kasut tinggi dan menyelesakan, silalah cuba kasut jenis ini. rasanya kasut ini baru mula nak menular di Malaysia. atau sebenarnya dah lama menular? saya baru tahu? tak kisah la. sebab kawan saya yang lagi up to date mengenai hal-hal ini pun tak tahu-mereka tahu dari saya ha ha.. wink 

tapi betul ke selesa? betul tak kan sakit? entah, saya tak tahu. sebab tu saya nak cuba. kalau sakit, saya diam, tak sakit pun saya diam je lah. kalau nak tahu, cuba sendiri. ha ha ha.


p/s: silalah jangan membazir. wink


No comments: