Online Diary MY FAKE IS ORI: PBS - HARI KEDUA & KETIGA

Thursday, August 16, 2012

PBS - HARI KEDUA & KETIGA


hari kedua- tiada apa menarik sangat. datang sekolah mengantok lagi. tak tahu kenapa. puasa? alasan! mengantok punya pasal, terpaksa cari tempat tersorok nak tidur- akhirnya tidak ada! nak tidur beralaskan tangan atas meja, itu stail murid. malu lah murid tengok nanti. kalau guru tidur atas meja, stailnya tangan sambil pegang pen merah atau buka buku dan kepala tersengguk-sengguk sedikit, mata kompem pejam. eh betulkah? ha ha ha apa yang saya tengok masa saya murid dulu. wink. dapat tahu akhirnya sekolah dengan takzimnya ambil juga cuti hari khamis itu dengan penuh rendah hati dan budinya- yelah orang dah kasi cuti, ambik je la.. wink.

hari ketiga - hari ketiga pun sama. pagi-pagi cikgu suka tidur. salah! bukan tidur, tapi mengantuk! penatnya cari kerja - apa yang boleh buat untuk aktifkan diri, akhirnya! GPK HEM minta tolong tampal-tampal gunting-gunting kad raya. seronok! sebab dapat kerja! hari terakhir di sekolah, ada majlis khatam Al-Quran. kemudian majlis Di Ambang Syawal. ha ha ha. seronok sangat murid-murid ni sebab nak cuti dan raya. sambil tunggu kedatangan GB, lagu raya dipasang, semangat sungguh mereka menyanyi. cerita pasal lagu raya, saya nak cakap sedikit, entry akan datang.

selepas GB berucap, murid-murid lagi tak sabar sebab mereka akan dapat duit raya. baiknya hati pihak sekolah ini. tapi!!! sebelum mereka dapat, guru yang dapat dulu. ngeh ngeh ngeh. tak sangka nama saya diumumkan yang kedua untuk terima duit raya. dan lagi tak sangka guru pun dapat. penuh tak sangka guru 'sekejap' pun dapat. amboi! malu saya, murid-murid ni- gemuruh sangat tepuknya. ok perasan, tapi betullah. saya perasan lagi, murid-murid ni- lagi-lagi perempuan suka sangat tengok kasut saya. ala kasut yang ini. sebab tu kot mereka tepuk bagai nak rak. saya malu, rasa macam dah tersengeh kambing dan berjalan dengan laju macam itik pulang petang- laju yang terkedek-kedek- sebab pakai kasut tinggi dan kena melangkah laju-laju? ha ha ha


akhirnya kita bersalam-salaman sesama murid dan sesama guru. harap kelakuan saya selama tiga hari di sekolah tidak menyinggung mana-mana pihak. manusia kadang-kadang tak sedar dia buat silap. tambahan pula,saya memang seorang yang sukar menyesuaikan diri dengan orang dan persekitaran baharu. betul! tak tipu. saya perlu ambil masa lama sedikit untuk beramah mesra.

sebab tu orang akan kata saya sombong pada mulanya. bila dah bergelak ketawa, mesti akan ceritakan ekspresi pertama mereka tentang saya- sombong? mungkin ha ha ha

apa-apa pun GB sekolah ini best! sempoi! berkarisma? ha ha ha. apa-apa sahajalah. tiba-tiba rasa nak posting di sekolah kurang murid pula. guru pun mestilah kurang juga. seronok tu!

SELAMAT MENERUSKAN PUASA & SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN 



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 any idea?:

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen